קידום אתרים מחיר

בתחומים רבים בחיים, אנחנו משלמים עבור מוצר או שירות מסוים, כשאנחנו יודעים בוודאות מה אנחנו מקבלים בתמורה. אם אנחנו הולכים לחנות, ברור לנו מה אנחנו מקבלים כשאנחנו משלמים סכום מסוים.

בתחום של קידום אתרים זה מעט שונה, מאחר ואף מקדם אתרים מקצועי ואיכותי לא יכול להתחייב על תוצאה מסוימת. מצד שני, כל מקדם אתרים חייב להציג הצעת מחיר עבור העבודה שהוא מציע ולכן עולה השאלה, כיצד נקבע בתחום של קידום אתרים מחיר עבודה?

לפני שנסביר כיצד נהוג לקבוע בתחום של קידום אתרים מחיר לעבודה, צריך לומר שכל מקדם אתרים נוהג לעשות את זה אחרת, על פי פרמטרים מסוימים שהוא בוחר, כשהוא מן הסתם מסתכל על השוק כולו, מה האופציות שעומדות לרשותו ומה האופציות שעומדות לרשות הלקוח, איזה ניסיון הוא מביא לעבודה וכן כמה זמן הוא יצטרך להשקיע בקידום האתר.

הפרמטרים על פיהם נהוג לקבוע בתחום של קידום אתרים מחיר לעבודה, הם בדרך כלל אלה: מקצועיות וניסיון המקדם, כמה זמן יצטרך המקדם להשקיע בקידום האתר (לשם כך עליו להכיר את האתר קודם לכן וכן את התחום בו מתנהל העסק), תקציב הלקוח (מן הסתם המקדם לא יוכל לדרוש מעבר למה שהתקציב מתיר), אילו הוצאות יהיו למקדם עצמו, וכן צורת העבודה עם האתר (קשר יומיומי, שבועי וכדומה).

פרמטר נוסף שיכול להשפיע הוא, כמות הביטויים אותו דורש בעל האתר לקדם. אם מדובר על קידום של 3-4 ביטויים, זה שונה מאשר אם הוא מבקש לקדם את האתר בעשרה או עשרים ביטויים. צורת העבודה היא אחרת, העומס הוא שונה, ייתכן מאוד שהמקדם יצטרך להפעיל כוח גדול יותר של צוות תומך ועוד. לכן אי אפשר להסתפק רק בפרמטרים שציינו אלא גם בתבנית העבודה הנדרשת לצורך קידום האתר.

חשוב להבהיר עוד נקודה והיא, כל מקדם אתרים חייב לבחון מה הן ההוצאות שיש לו מעבר לקידום. למשל, שכר דירה, ארנונה, חשמל וכדומה. בסופו של יום, התקציב שהוא מקבל לא אמור ללכת כולו רק על קידום האתר אלא הוא אמור ליהנות מחלק ממנו. לכן חשוב שהוא יחשב את הנקודה הזאת בחישוב הסופי.

11 Comments

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר.